Helt Opplagt samarbeider med Ford på veien mot nullutslipp.

Gøy å ha med seg Ford på veien mot nullutslipp. Sammen med Ford satser vi på miljøvennlig distribusjon uansett vær og føreforhold!

Helektrisk vinterstemning: Fv. Thomas Henriksen, Roy Berg-Paulsen, Mats Solberg, Mihai Stoian, Steffen Molstad og Dawid Zaucha er svært fornøyde med sine nye Ford E-Transit elektriske varebiler. 

Endelig har vi fått åtte nye Ford E-Transit som erstatter våre gamle dieseldrevne varebiler.  Så nå kan vi levere lunsj, fruktkurver, og inneklimatjenester helt utslippsfritt. Vi jobber hardt for å nå målet om å bli helt utslippsfri innen 2025. Smart for både miljøet, lommeboka og de ansattes trivsel bak rattet.

Etter å ha ventet mer enn 10 år på en elektrisk varebil, har vi  endelig funnet et fullgodt alternativ til de fossile varebilene. Med åtte nye Ford E-Transit i ulike og spesialtilpassede versjoner, leverer vi nå sunn lunsj, fruktkurver, renhold og bedre inneklima - helt utslippsfritt - til hundrevis av bedrifter i Oslo-området.
– Som en bedrift som leverer tjenester for å bedre helse og trivsel på arbeidsplassen, har miljø og samfunnsansvar alltid vært svært viktig for oss. Nå er vi endelig trygge på at teknologi, rekkevidde og kapasitet på de store varebilene fra Ford er god nok til at vi kan starte utskiftingen av alle våre fossilbiler, med enda flere elbiler fra Ford, sier sier bilansvarlig hos Helt Opplagt, Mats Solberg.

– Miljøvenning, lavere driftskostnader og mer fornøyde sjåfører


Han forteller om noen svært positive første måneder med Fords nye 2-tonns helelektriske nyttekjøretøy.
– E-Transit har så langt levert over vår forventning. Vi har redusert driftskostnadene med 50 % sammenlignet med tilsvarende modell med diesel. Sjåførene våre, som vi kaller kundebehandlere, kjemper om å få være de som kjører E-Transitene. De er både en bedre arbeidsplass og mer økonomisk i drift. Dette har vært en smart investering som alle kommer godt ut av - enten det er snakk om miljøet, økonomien eller de ansattes trivsel bak rattet, sier Solberg. 
 

Stortrives: Kundebehandler Thomas Henriksen og bilansvarlig hos Helt Opplagt, Mats Solberg.

 

Helt Opplagt er en CO2-nøytral virksomhet som i mer enn 35 år har levert forskjellige abonnementstjenester på fruktkurver, sunn lunsj, catering, renhold og et bedre inneklima til flere hundre bedrifter i Oslo-området. Utenfor våre nye lokaler på Bjørnholt i Oslo har vi på det meste mer enn 45 firmabiler fra Ford. De åtte første Ford E-Transit skal brukes til forskjellige oppgaver. En skal fungere som servicebil for inneklimateknikere, mens de andre skal brukes til frakt av både fruktkurver, lunsjesker og catering til deres mange bedriftskunder.


– Av de åtte E-Transitene vi har nå er det gjort fire ulike spesialtilpasninger. Det går på grad av isolasjon og interiørløsninger, ekstra varme og kjøling for riktig frakttemperatur til både frukt og grønt og lunsj – sommer som vinter. En av bilene er også ombygd til en ren kjølebil. Flere har også fått forsterkede gulv for å tåle tunge hjultraller med mat og frukt som trilles inn og ut av dem hver dag. Nettopp denne muligheten til å skreddersøm er svært viktig for oss, sier bilansvarlig i Helt Opplagt. 
 

Spesialtilpasset: Av de åtte E-Transit elvarebilene som Helt Opplagt har, er de gjort i fire ulike spesialtilpassede varianter.

 

Miljøhensyn stadig viktigere i anbud: E-Transit markerer starten på en elektrisk overgang


Solberg forteller at det allerede nå har kommet aktører innenfor både det private og offentlige som ønsker nullutslippstransport når de legger ut sine anbud. 
– For oss har det å ta ansvar for miljøet og vise samfunnsansvar vært en av de viktigste bærebjelkene for vår virksomhet i flere tiår. Samtidig er det positivt for miljøet at også de som tildeler anbud i økende grad er opptatt av miljøhensyn. Vårt mål er at alle våre firmabiler har nullutslipp innen 2025. Sammen med våre 10 elektriske Mustang Mach-E firmabiler gjør nye Ford E-Transit at vi nå endelig er i full gang den overgangen som vi har ønsket i mer enn ti år, sier bilansvarlig Mats Solberg.

 

Les mer om Ford sin omtale av oss her.